چند روز پیش کنفرانس Inspire مایکروسافت برگزار شد، در این کنفرانس ساتیا نادلا مدیر عامل هندی تبار این شرکت سرویس جدید مایکروسافت ۳۶۵ را معرفی کرد. این سرویس در حقیقت آفیس ۳۶۵ ، ویندوز ۱۰ ، موبایلیتی و امنیت موردنیاز کاربران سازمانی را یکجا گردهم آورده است. به کمک این سرویس شرکت ها قادر خواهند بود تا بستر هوشمند، با ثبات و امنی را برای فعالیت کارمندان خود فراهم سازند. 

اهمیت مشتریان سازمانی برای مایکروسافت امری کاملا واضح است و این شرکت به صورت پیوسته سرویس ها و محصولات جدید و نوآورانه را برای این بخش مهم از بازار عرضه می‌کند. در طی کنفرانس Inspire این شرکت که در هفته گذشته برگزار شد، ساتیا نادلا سرویس جدیدی را برای مشتریان سازمانی معرفی کرد.

مایکروسافت 365 تغییرات ساختاری زیادی را در نحوه طراحی، ساخت و بهره وری برای کاربران فراهم خواهد آورد و از سوی دیگر به خوبی نیاز به تغییر شرایط کاربری و مفهوم محیط کار را به ما نشان می‌دهد.

microsoft-356-2

در دنیای امروز مفهوم محیط کار به سرعت در حال تغییر است و به تبع آن انتظارات کارمندان از محیط و شرایط که در آن مشغول به کار هستند در حال تحول است. امروزه دیگر محیط کار محدود به چند نفر که زیر یک سقف در حال کار هستند نیست، برای مثال در توسعه یک محصول شاهد هستیم که تیم های متعددی از سراسر دنیا باهم همکاری می‌کنند تا محصولی نهایی آماده شود، به بیان دیگر محیط کار امروزی از یک اتاق و یا ساختمان مشخص به کره زمین گسترش یافته است.

منظره شرایط جدید کاری شاید تا حدی گیج کننده و پیچیده به‌نظر برسد. نیاز به ارتباط مداوم و پیوسته و هماهنگی کارمندانی که گاهی هرگز یکدیگر را از نزدیک ندیده اند از عمده ترین مسایل پیش روی سازمان ها و شرکتهای امروزی است. از سوی دیگر شرکت ها خواهان روش هایی هستند تا بازدهی کارمندان خود را افزایش دهند و در عین حال شکوفایی خلاقیت کارمندان را نیز از دست ندهند.

مایکروسافت همواره برای سازمان ها و شرکت ها روش های نوین و مناسبی را برای استفاده از خلاقیت افراد و افزایش بهره وری آنها، ارایه کرده است. عملکرد بسیار مناسب این شرکت در عرصه مشتریان سازمانی باعث شده تا سازمان ها و شرکت ها و دولت ها استقبال زیادی از سرویس ها و خدمات این شرکت داشته باشند.

نمونه عینی این موفقیت سرویس آفیس ۳۶۵ است. این سرویس ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و به خوبی گواه این مسئله است که آفیس فاتح بلامنازع نرم افزارهای اداری است. از سوی دیگر ویندوز ۱۰ اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد، این دو بازوی مایکروسافت یعنی آفیس و ویندوز دستان پرتوانی هستند که شرکت ها و موسسات زیادی را در جهت افزایش بهره‌وری و شکوفایی استعدادها یاری کرده اند.

Office-365-Banner-Large-321bvu9pd4m2dib5k763uo

ردموندی ها در کنفرانس Inspire جهت رفع نیاز سازمان های بزرگ و کسب و کارهای کوچک به ابزارهای افزایش بهره‌وری سرویس مایکروسافت ۳۶۵ را معرفی کردند. این سرویس شامل دو بخش مایکروسافت ۳۶۵ اینترپرایز و مایکروسافت ۳۶۵ بیزینس است، که راهکارهای مناسبی برای مشتریان سازمانی و تجاری ارایه کرده است.

مایکروسافت ۳۶۵ اینترپرایز سرویسی است که برای سازمان های بزرگ توسعه یافته و ترکیبی از آفیس ۳۶۵ اینترپرایز، ویندوز ۱۰ اینترپرایز، راهکارهای امنیتی و موبایلیتی برای مشتریان سازمانی است. این سرویس شرکت ها را قادر می‎‌سازد که در عین حفظ امنیت بهره وری خود را افزایش داده و از سوی دیگر خلاقیت کارمندان را شکوفا سازند. در ادامه نگاهی خواهیم داشته به مهم ترین ویژگی های مایکروسافت ۳۶۵ اینترپرایز.

مایکروسافت ۳۶۵ اینترپرایز

  • این سرویس خلاقیت را به سطح جدیدی می‌آورد، چرا که افراد را قادر می‌سازد تا به‌صورت کاملا طبیعی با قلم، ویندوز اینک، صدا و لمس کار کنند و نحوه تعامل خود را با کامپیوترها دگرگون سازند، چرا که تمامی این قابلیت ها از پشتیبانی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برخوردار هستند.
  • این سرویس گسترده ترین و عمیق ترین طیف اپلیکیشن ها و سرویس ها را برای کاربران مهیا ساخته است. این سرویس شامل ابزارهای یونیورسال برای انجام کارهای گروهی است که قابلیت انعطاف و انتخاب را در نحوه ارتباط، تعامل و گفتگو و به‌اشتراک گذاری بین افراد گروه را فراهم می‌آورد.
  • از قابلیت های دیگر این سرویس ساده تر شدن امور برای متخصصان IT شرکت ها است. به لطف ابزارها و امکانات این سرویس متخصصان IT شرکت ها می‌توانند به‌صورت واحد و  یک‌پارچه مدیریت کاربران، دستگاه ها، سرویس ها و اپلیکیشن ها را انجام دهند.
  • به واسطه قابلیت های امنیتی پیش فرض این سیستم، اطلاعات مشتریان و سازمان ها از امنیت بالاتری برخوردار خواهند بود.

در ادامه بد نیست اشاره کنیم که مایکروسافت ۳۶۵ اینترپرایز به دو شکل E3 و E5 عرضه خواهد شد، هر دو این طرح ها از اول ماه آگوست در دسترس مشتریان خواهند بود.

سرویس دیگر یعنی مایکروسافت ۳۶۵ بیزینس برای تجارت ها و شرکت ها کوچک تا متوسط با حداکثر ۳۰۰ کارمند توسعه یافته است. این سرویس اشتراک آفیس ۳۶۵ پریمیوم را به همراه داشته و از سوی دیگر از قابلیت های امنیتی و مدیریتی ویندوز ۱۰ اینترپرایز برخوردار است. این سرویس امکاناتی را برای قدرت بخشی به کارمندان، حفظ امنیت شرکت و تسهیل کار بخش IT فراهم می‌آورد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از مهم ترین ویژگی های مایکروسافت ۳۶۵ بیزینس.

مایکروسافت ۳۶۵ بیزینس

  • این سرویس شرکت ها را قادر می‌سازد تا همکاری نزدیک تری داشته و در نتیجه نتایج بهتری کسب کنند. این مهم به واسطه ابزارهایی که برای متصل کردن کارمندان، مشتریان و زنجیره تامین کنندگان درنظر گرفته شده، ممکن خواهد بود.
  • به لطف قابلیت های امنیتی همیشه فعال این سرویس اطلاعات شرکت ها در فضای آنلاین و در دستگاه های مختلف مورد استفاده آنها محافظت خواهد شد.
  • این سرویس راه اندازی، تنظیم و مدیریت دستگاه های کارمندان و سرویس ها مورد استفاده شرکت را برای متخصصان IT هر شرکت بسیار ساده ساخته است.

مایکروسافت ۳۶۵ بیزینس از تاریخ ۲ آگوست به صورت پیش نمایش ارایه خواهد شد. این سرویس از پاییز ۲۰۱۷ به صورت عمومی و در سطح جهان با حق اشتراک ماهانه ۲۰ دلار به ازا هر کاربر در دسترس مشتریان خواهد بود. مایکروسافت برای شرکت های کوچک تا متوسط تدارک ویژه ای دیده است، این شرکت نسخه پیش نمایش سه اپلیکیشن ویژه این گونه شرکت ها را نیز معرفی کرده است که از به زودی به سرویس آفیس ۳۶۵ پریمیوم و مایکروسافت ۳۶۵ بیزینس افزوده خواهند شد.

  • Microsoft Connections: سرویس بازاریابی ایمیلی با کاربری بسیار ساده.
  • Microsoft Listing: راهگشای شما جهت انتشار اطلاعات کسب و کارتان در سایت های برتر.
  • Microsoft Invoicing: راهی جدید برای ایجاد صورت حساب های حرفه ای و دریافت سریع وجه از مشتریان.

در کنفرانس Inspire مایکروسافت علاوه بر معرفی این دو سرویس جدید اعلام کرد که اپلیکیشن محاسبه مالیات MileIQ در سرویس آفیس ۳۶۵ بیزینس پریمیوم دردسترس خواهد بود. در این کنفرانس نادلا اعلام داشت که بیش از ۶۴.۰۰۰ شرکت که از سرویس های ابری مایکروسافت استفاده می‌کنند از مشتریان این دو سرویس جدید خواهند بود.

در مورد کارایی این دو سرویس در افزایش بهره‌وری شرکت ها باید اشاره کنیم که موسسه تحقیقاتی Forrester Total Economic در دو مطالعه جداگانه تخمین زده که مایکروسافت ۳۶۵ اینترپرایز و مایکروسافت ۳۶۵ بیزینس قادر هستند تا میزان سود خالص شرکت ها را به ترتیب ۲۰ و ۳۵ درصد افزایش دهند که رقم بسیار چشمگیری به‌نظر می‎‌رسد.

لینک : خرید لایسنس های آفیس 365

منبع : Office Blog , Winphone